Treo = kaffe?

I två stycken treo är det lika mycket koffein som i en kopp kaffe.

De som dricker kaffe flera gånger om dagen (eller med andra ord är beroende av kaffe) får huvudvärk om de inte dricker det. Då är det inte så konstigt att man får huvudvärk när man inte tar treo

Jag tycker att man, när man köper treo, borde få lite bättre information om att det är så mycket koffein i. Jag vet att jag trodde att det var en så liten mängd att man inte kunde bli beroende av koffeinet i treo. Någon gång måste alltså någon sagt något till mig om att det var en försumbar mängd, eller åtminstone antytt det.

Men när jag tänker efter har jag nog också sagt det till folk. Det är nog lätt att felaktiga uppgifter sprids, eftersom man blir säker på saker som egentligen är felaktiga.

Dock tycker jag ändå att jämförelsen (1 treo = ½ kopp kaffe) borde stå i bruksanvisningen.

Det gör det inte... kollade precis

Kommentarer
Postat av: Elin

Jag hade verkligen ingen aning om detta! Vad sjukt att man skulle kunna ta sig en treo pa morgonen istallet for den dar koppen kaffe man behover sa. Valdigt dalig informering pa paketet maste jag saga!

2010-06-17 @ 23:31:29
URL: http://endoelin.blogspot.com/
Postat av: Anonym

Ja jag vet! Det står ju i och för sig att man inte borde ta treo precis innan man går och lägger sig eftersom det innehåller koffein, men absolut inte hur mycket

2010-06-20 @ 13:30:16
URL: http://beroendeavtreo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0