Seeeeegt....

Just nu känns nedtrappningen väldigt seg.

Igår pratade jag med min kontaktperson på TUB och hon sa att jag hade varit så duktig som klarade det så bra, och det är ju kul att höra =)
Hon sa även att eftersom min huvudvärk inte blivit värre så är det antagligen mycket på grund av tabletterna jag har så ont. Om jag förstod henne rätt är det inte bara abstinensen i sig som ger huvudvärken, utan även själva tabletterna. Att vissa nästan får mer värk just när de tar tabletterna. Men det låter lite konstigt tycker jag, så jag ska nog ta och fråga henne om det nästa gång.

Men jag tycker i alla fall att det går otroligt långsamt... Jag vill vara klar nu! Jag vill vara "drogfri" nu! Inte om fem veckor...

Vi beslutade att jag skulle trappa ned ½ tablett nu på lördag och sedan samma sak en vecka senare. Det känns fortfarande väldigt lugnt måste jag säga. Visst har jag ont, men det är ju inget nytt. Det är åtminstone inte värre än vanligt, och som tur är har det inte kommit några migränanfall heller.

Men det kanske är så lungt just eftersom jag tar det så pass långsamt. Skulle jag ta bort en hel tablett nu skulle det nog kännas svårare... hur skulle jag överleva utan min morgonkopp eller sängfösare liksom?

Ja... om inte annat får jag väl snart reda på det också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0