Misslyckande

Nu är jag nere på en halv treo och allt har ju verkligen gått väldigt smidigt så här långt.

Men kanske bara för att det gått så lätt är den sista riktigt jobbig att ge upp. Jag vet att jag borde tagit den sista i fredags, men då var jag bortrest och kände att jag behövde den på morgonen eftersom det ofta känns mest precis på morgonen. Även fast jag egentligen förstår att en halv treo inte gör mycket. Men jag tycker ändå att det hjälper att få bort den värsta huvudvärken så att jag kommer igång och kan sluta tänka på det. Idag kom jag tillbaka till jobbet och då passar det ju inte heller så bra att ta bort den sista just nu.

Det hör ju också till att jag bara har sex stycken tabletter kvar i det här röret och tänkte att jag nog kan ta slut på dem innan jag slutar. För annars har jag ju kvar tabletter hemma och möjligheten att ta de finns. Jag har nämligen beslutat att jag när det här röret är slut aldrig ska ha treo hemma igen. Och om jag då tar slut på de innan så slipper jag ha frestelsen här.

Det är väl egentligen också en bortförklaring, men det får bli så. På lördag tar jag alltså den sista (om jag räknat rätt).

Å andra sidan kanske det känns som en större bedrift om jag faktiskt slutar innan alla är slut och jag "tvingas" till det.

Jag funderar på det här ikväll så får vi se vad jag kommer fram till helt enkelt

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0