Jag gjorde alla fel man kunde göra

Jag har alltså varit borta i en vecka ungefär, och har varit väldigt korkad kan man säga. Jag visste att det var den helgen jag antagligen skulle få migrän, så jag hade med mig migräntabletter. Utifall att det skulle komma liksom.

Jag kom till min kompis som jag hälsade på och som vanligt på semestern blir det väldigt mycket onyttigt, massa fika och godis osv. Dessutom hade hon bestämt att vi skulle ut, och jag som egentligen inte får dricka just nu (min första kontaktperson på TUB tyckte det var dumt eftersom man kanske tar mer tabletter om man är bakis) tänkte att det säkert skulle gå bra en kväll i alla fall. Bara jag inte tog mer treo igen liksom.

När jag sedan vaknade på söndagen kände jag att jag hade lite migränkänningar. Inte egentligen att jag var bakis utan det var verkligen migrän. Så jag tog en migräntablett och tänkte att det säkert skulle gå över. Vi tog det väldigt lugnt och var hemma hos en av hennes vänner. Efter ett tag kände jag hur det bara blev sämre och sämre. Jag blev mer ljuskänslig och mådde så illa att jag trodde att jag skulle spy.

Vi gick tillbaka till henne och jag tog en till migräntablett och jag gick och lade mig. Vid halv fem-tiden väckte de mig för att det var mat. Jag gick upp och försökte äta men det gick inte alls, så jag gick tillbaka och lade mig och sov till åtta.

När jag vaknade vid åtta var jag fortfarande seg, men det började gå över. En halvtimme senare mådde jag bra och var hur pigg som helst.

Så dagens lärdom; Gör inte allt fel om du vet att du ska ha migrän en viss dag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0